Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ

Τὸ Σάββατο 15 Δεκεμβρίου, στὶς 8:00μ.μ., στὴν αἴθουσα "Παλαίχθων" (Παλλάδος 24-26, 2ος ὄροφος), τὸ Φ.Ε. ΑΘΗΝΑ ΕΡΓΑΝΗ θὰ παρουσιάσῃ τὸ ντοκυμανταὶρ τῆς Κατερίνας Κιτίδη καὶ τοῦ Ἄρη Χατζηστεφάνου (ἐπιστημονικὴ ἐπιμέλεια: Δρ Λεωνίδας Βατικιώτης):

Καταστρόικα 

Οἱ δημιουργοὶ τοῦ παρόντος, προσέδωσαν τὸν εὔγλωττο τίτλο τῶν δύο συνθετικῶν -ὁ ὁποῖος παραπέμπει στὴν Περεστρόικα, δηλαδὴ στὴν διαλυτικὴ διαδικασία ποὺ ἐπικράτησε στὴν Σοβιετικὴ Ἕνωση καὶ σ' ὅλη τὴν Ἀνατολικὴ Εὐρώπη, ἀπὸ τὰ μέσα τῆς δεκαετίας τοῦ '80- γιὰ νὰ ὑποδείξουν στὸν ὑποψιασμένο μελετητή, πῶς μεταφέρθηκε τὸ ἴδιο σκηνικὸ στὴν Δυτικὴ Εὐρώπη, τριάντα χρόνια μετά. Ἡ διαδικασία αὐτή, γνωστὴ καὶ ὡς Ἀπορρύθμιση ἢ Δόγμα τοῦ Σόκ (Ναόμι Κλάιν), δοκιμάστηκε γιὰ πρώτη φορὰ στὴν Χιλὴ τοῦ πραξικοπηματία Ἀουγκοῦστο Πινοτσέτ (11 Σεπτεμβρίου 1971) μὲ τὰ γνωστὰ καταστροφικὰ ἀποτελέσματα γιὰ τοὺς Χιλιανοὺς ἐργαζομένους, ἀλλὰ μὲ τεράστια κέρδη γιὰ τὰ Shicago boys...

Τὸ ἀπάνθρωπο αὐτὸ σχέδιο, τὸ ὁποῖο συνέλαβε ὁ ἡμιπαράφρων Οἰκονομολόγος Μ. Φρῆντμαν, ἐφαρμόζεται μὲ ἐπιτυχία καὶ στὴν χώρα μας ἀπὸ τὸ 2009, ἀπὸ τότε δηλαδὴ ποὺ ὁ ἀνεκδιήγητος Τζέφρυ ἐκέρδισε τὶς ἐκλογὲς τῆς 4ης Ὀκτωβρίου, μὲ τὸ παραπλανητικὸ σύνθημα "λεφτὰ ὑπάρχουν". Τί προβλέπει τὸ σχέδιο αὐτό; Ἰδιωτικοποίηση τῶν κερδοφόρων ἑλληνικῶν ἐπιχειρήσεων, διάλυση τῆς δημόσιας Ὑγείας καὶ τῆς Παιδείας, ἐλαστικοποίηση τῆς ἐργασίας καὶ ποσοστὰ ἀνεργίας ἐπιπέδου πολέμου.

Στὸ ντοκυμανταὶρ φωτίζονται ἐπίσης καὶ κάποιες ἄγνωστες πτυχὲς τῆς σύγχρονης ἱστορίας μας, ὅπως ἡ πτώση-ἀποπομπὴ τοῦ Ἰταλοῦ πρωθυπουργοῦ Σ. Μπερλουσκόνι, λόγῳ τῆς ἀρνήσεώς του νὰ ἀποδεχθῇ τὴν ἰδιωτικοποίηση τῶν ἰταλικῶν δημοσίων ὑδάτων, χωρὶς δημοψήφισμα. 


Σχόλια

  1. Καλά, όχι πως οι νεοφιλελεύθεροι δεν είναι κανονικές ύαινες, αλλά όχι και να υποστηρίζουμε την δημόσια 'Υγεία' και δημόσια 'Παιδεία' μιας χώρας σαν την Ελλάδα. Οι Υγεία και Παιδεία που δημιουργήθηκαν από τον σοσιαλισμό της ελλαδικής κεντροαριστεράς, μόνο στον σκουπιδοτενεκέ της Ιστορίας μπορούν να έχουν θέση! Και αν αυτές είναι οι περήφιμες παροχές του λεγόμενου 'κοινωνικού κράτους' (για να μην πιάσουμε το κεφάλαιο ασφάλιση), τότε χίλιες φορές καλύτερα νεοφιλελευθερισμός.

    Με την τελευταία πρόταση δεν νομίζω να διαφωνείς, άλλωστε οι προβληματικές παράμετροι του ελλαδικού κράτους έχουν συζητηθεί πολλάκις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχέεις, νομίζω, τὸ "κοινωνικὸ κράτος" μὲ τὸ "κράτος-ἀπατεῶνα". Δὲν ἔχουν καμμία σχέση. Ἄλλως τε καὶ σήμερα, ζοῦμε μία πτυχὴ τοῦ "κράτους-ἀπατεῶνος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και ποιό είναι το κοινωνικό κράτος; Τα κράτη της Σκανδιναυίας; Δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορούσαμε να γίνουμε Σκανδιναυοί, ακόμα και να το θέλαμε. Κι αν ακόμα γινόμασταν, σίγουρα δεν θα γειτονεύαμε με Δανούς και Λετονούς. Θα μου πεις τι σχέση έχουν οι Δανοί. Τα εθνικά θέματα, το ποσοστό του προϋπολογισμού για στρατιωτικές δαπάνες, το τεράστιο πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης. Όλα συνέπειες του να ζούμε εδώ που ζούμε, που επηρεάζουν και το πως ξοδεύουμε τους πόρους μας. Ακόμα και το πρόβλημα του χριστιανισμού δεν θα ήταν το ίδιο. Οπότε πιθανότατα δεν θα λέγαμε κι εμείς αυτά που λέμε.

    Γιατί λοιπόν θα έπρεπε ένας Έλληνας να μιλάει για κοινωνικό κράτος Σκανδιναυικού τύπου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΕΙΑ"

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΚΑΙ ΠΛΗΘΩΝΟΣ ΣΤΙΣ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΙΣ ΠΛΑΤΩΝΙΚΩΝ ΤΗΝ 7η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ