Ο ΠΑΠΑΣΟΥΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

Οἱ ἀντιδράσεις τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὴν μεταμφίεση τοῦ βουλευτῆ Καστοριᾶς τοῦ ΣύΡιζΑ Βαγγέλη Διαμαντόπουλου, σὲ "Παπασούρα", ἀλλὰ καὶ ἡ περίπου ὑποτελὴς ἀντίδραση τῆς Ἀξιωματικῆς Ἀντιπολίτευσης δείχνουν τὶς ἀδιαπέραστες δομὲς τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας, οἱ ὁποῖες ἐπιτρέπουν σ' ἕναν μεσαιωνικὸ παράγοντα, ὅπως εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, νὰ ὑπάρχῃ καὶ νὰ ἐπιβάλλῃ τὴν αὐταρχική της ἄποψη παντὶ τρόπῳ.

Ἂς δοῦμε, κατ' ἀρχάς, τὰ γεγονότα· στὸ πρωτοχρονιάτικο καρναβάλι τοῦ Ἄργους Ὀρεστικοῦ "πρωταγωνιστεῖ" ὁ Παπασούρας, ρόλο τὸν ὁποῖον ὑπεδύθη ἐφέτος ὁ Β. Διαμαντόπουλος, λόγῳ (καί) τοῦ ὅτι οἱ λαϊκοὶ σεναριογράφοι ἀποφάσισαν νὰ κηδέψουν τὸ Μνημόνιο καὶ τὴν κρίση. Ἡ Ἐκκλησία ἀντέδρασε ἀμέσως, καταδικάζοντας τὴν κίνηση τοῦ βουλευτῆ -πιὸ προχωρημένος Ἄνθιμος ζήτησε καὶ τὴν διαγραφή του...- γιὰ δύο λόγους: πρῶτον, διότι γιὰ λόγους ἰδεολογικοὺς εἶναι ἐναντίον τῶν ἀναβιώσεων τῶν διονυσιακῶν τελετουργιῶν καὶ δεύτερον, διότι θέλει -ἀπὸ τώρα- νὰ "πάρῃ τὸν ἀέρα" τοῦ ΣύΡιζΑ καί, μὲ τὸν γνωστό της τρόπο, νὰ τὸν καταστήσῃ ἐκβιάσιμο ἀνὰ πᾶσα στιγμή. Τὸ πρῶτο εἶναι δικαίωμά της καὶ δὲν μᾶς ἀφορᾷ, ὑπὸ τὴν ἔννοιαν, ὅτι ἡ Ἐκκλησία μπορεῖ νὰ μὴν θέλῃ τὴν ἀναβίωση αὐτήν, τὴν ὁποίαν ὅμως ἐπιδιώκουμε ἐμεῖς (σ.σ. οἱ Ἕλληνες πολυθεϊστές)· τὸ δεύτερο εἶναι ἀπαράδεκτο καὶ δείχνει τὴν ὁλοκληρωτικὴ καὶ καθεστωτική της νοοτροπία, τὴν ὁποίαν πρέπει ὁ ἴδιος ὁ ΣύΡιζΑ νὰ περιστείλῃ.

Ἀρωγὸς στὴν προσπάθεια αὐτὴ τῆς Ἐκκλησίας στάθηκε κάποιος Μάκης Λυκόπουλος, συντονιστής, ὅπως συστήνεται ἢ ἔχει διορισθῆ (ἀπὸ ποιούς;) τῆς θεματικῆς ἐπιτροπῆς Θρῃσκευμάτων τοῦ ΣύΡιζΑ. Ἡ κοινότυπη ἐπιχειρηματολογία, κατηχητικοῦ τύπου, τοῦ Μ.Λ., περὶ σεβασμοῦ "κάθε θρῃσκείας καὶ τοῦ θρῃσκευτικοῦ συναισθήματος τῶν πολιτῶν" εἶναι, κατὰ τὸ κοινῶς λεγόμενον, "ἄλλα λόγια ν' ἀγαπιόμαστε" καὶ λέγοντας αὐτά, μᾶλλον θἄπρεπε νὰ ἀναφέρεται στὴν Ἐκκλησία, ὡς θεσμὸ καὶ λειτουργία, ἀνὰ τοὺς αἰῶνας.

Ἡ ἀπάντηση τῆς "Κουμουνδούρου", ἀπευθυνόμενη στὴν Ἐκκλησία, θἄπρεπε νὰ εἶναι σαφής, αὐστηρή, ὀλιγόλογη καὶ προειδοποιητική: σᾶς ἀπαγορεύουμε νὰ ἐπεμβαίνετε στὸ ἐσωτερικό μας καὶ νὰ κρίνετε τὶς πράξεις τῶν συντρόφων μας (ἀνεξαρτήτως τοῦ ἐὰν εἶναι βουλευτὲς ἢ ὄχι), οἱ ὁποῖες συνδέονται μὲ τὶς ἀπόψεις, τὴν ἰδεολογία, τὰ ἤθη καὶ τὰ ἔθιμά τους. Τέλος· μόνον τότε θὰ ξανασκέφτονταν ὁποιαδήποτε τέτοιου εἴδους παρέμβαση. Δυστυχῶς αὐτὰ δὲν εἰπώθηκαν κι ἐπέτρεψαν, γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ στὴν Ἐκκλησία, νὰ "κάνῃ τὸ παιγνίδι" της...

Υ.Γ. Μόλις τώρα πληροφορηθήκαμε τὴν καταδίκη τοῦ Φ. Λοΐζου, πιὸ γνωστοῦ ὡς "Γέροντος Παστίτσιου" σὲ 10μηνη φυλάκιση γιὰ ἐξύβριση θρῃσκευμάτων... Ὁ Φ.Λ. διατηροῦσε σατυρικὴ σελίδα στὸ Facebook, μέσῳ τῆς ὁποίας γελοιοποιοῦσε τὶς ὑπερβολὲς τῶν προφητειῶν ποὺ ἀποδίδουν κάποιοι σύγχρονοι σκοταδιστὲς στὸν περιβόητο μοναχὸ Παΐσιο. Δυσκολευόμαστε νὰ κατανοήσουμε τὸ ἀκροδεξιὸ σκεπτικὸ τῶν θρῃσκόληπτων δικαστῶν τοῦ κυκλώματος Ἐφραὶμ τοῦ Βατοπεδινοῦ, στοὺς ὁποίους ὑπενθυμίζουμε ὅτι ἐξάντλησαν τὴν αὐστηρότητά τους σ' ἕνα θέμα, τὸ ὁποῖο ἀνέδειξε ὁ προφυλακισμένος βουλευτὴς τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς Χρ. Παππᾶς, μὲ ἐπερώτησή του στὴν Βουλή...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΕΙΑ"

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΚΑΙ ΠΛΗΘΩΝΟΣ ΣΤΙΣ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΙΣ ΠΛΑΤΩΝΙΚΩΝ ΤΗΝ 7η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ